عوامل رتبه بندي در صفحهنحوه بهينه سازي صفحه شما مي تواند تأثير زيادي در توانايي رتبه بندي آن داشته باشد.
عوامل رتبه بندي On-Page براي سئو چيست؟در صورت بهينه سازي صحيح ، عوامل رتبه بندي درون صفحه اي مي توانند تأثير زيادي در توانايي رتبه بندي صفحه شما داشته باشند. بزرگترين فاكتورهاي روي صفحه كه بر رتبه بندي موتور جستجو تأثير مي گذارند:
محتواي صفحهمحتواي يك صفحه همان چيزي است كه آن را شايسته يك موقعيت نتيجه جستجو مي كند. اين همان چيزي است كه كاربر مشاهده كرده است و بنابراين براي موتورهاي جستجو بسيار مهم است. به همين ترتيب ، ايجاد محتواي خوب مهم است. خوب محتواي خوب چيست؟ از ديدگاه سئو ، تمام محتواي خوب داراي دو ويژگي است. محتواي خوب بايد تقاضا را تأمين كند و بايد پيوند پذير باشد.
محتواي خوب يك تقاضا را تأمين مي كند:درست مانند بازارهاي جهاني ، اطلاعات تحت تأثير عرضه و تقاضا قرار دارند. بهترين مطالب محتوايي است كه بهترين كار را در تأمين بيشترين تقاضا انجام مي دهد. اين ممكن است به شكل يك كميك XKCD باشد كه جوك هاي احمقانه اي را به گروه بزرگي از فن آوران ارائه مي دهد يا ممكن است يك مقاله در ويكي پديا باشد كه تعريف وب 2.0 را به جهانيان توضيح مي دهد. اين مي تواند يك ويدئو ، يك تصوير ، يك صدا يا متن باشد ، اما بايد يك تقاضا را تأمين كند تا محتواي خوبي در نظر گرفته شود.
محتواي خوب قابل پيوند است:از ديدگاه سئو ، هيچ تفاوتي بين بهترين و بدترين محتواي موجود در اينترنت وجود ندارد ، درصورتي كه لينك پذير نباشد. اگر افراد نتوانند به آن پيوند دهند ، بعيد است موتورهاي جستجو آن را رتبه بندي كنند ، و در نتيجه محتوا ترافيك وب سايت داده شده را هدايت نمي كند. متأسفانه ، اين اتفاق خيلي بيشتر از آنچه تصور مي شود مي افتد. چند نمونه از اين موارد عبارتند از: نمايش اسلايدهاي تصويري با استفاده از AJAX ، محتوايي كه فقط پس از ورود به سيستم قابل دسترسي است و محتوايي كه امكان توليد يا اشتراك ندارد. محتوايي كه تقاضاي شما را تأمين نكند يا پيوند پذير نباشد از نظر موتورهاي جستجو بد است - و به احتمال زياد برخي از افراد نيز.
https://academysabz.com/google-first-rank/
https://websima.academy/what-is-seo/